Thursday, February 25, 2010

Suatu Masa Dulu....

Tahun ni masuklah aku 24 tahun,Astaghfirullah ...da tua aku rupanya..makin dekat la aku dengan ajal..

Suatu Masa Dulu..

teringat masa kecik2 dulu..rumah selalu banjir, selalu mandi manda hehe..biar air bercampur taik itik ayam, kecik2 peduli apa masa tu janji seronok je, dengan kawan melompat, melalak mandi manda..hehe

bapak aku dua perahu, satu perahu besar satu perahu kecik..perahu besar wat pungah lauk pauk (mak aku jual nasi dulu), perahu kecik kegunaan bese2 je..so aku curi perahu bapak aku, g jalan-jalan satu kampung nek perahu..hehe best woo ramai-ramai...kitorang kayuh laju2 n terlanggar tunggul ish2...perahu 2 bocor laaa

mampus aku, da la amek x mintak kebenaran, bocor lak...pastu kitorang kongsi la beli plastisin n tampal ngan selotep (sengal x) , pastu ingat terselamat r, dengan bangga dapat menyelesaikan krisis yang amat besar hehe..but balik kene piat gak coz curi guna perahu kan..but 30 min perahu itu tenggelam dengan tragisnya, pe lagi tambah berbirat laaa belakang aku hehe

Suatu Masa Dulu....

aku suka g jejalan masa kecik2 dulu, nek beskal keliling kg,kg sebelh, kg depan..jalan2 maghrib balik

n satu hari, bapak aku da x tahan da, suka blk lmbt kan..bapak aku nk piat laaa..tapi xble tangkap..hoho xble2 dengan tangkas,cekap n secepat kilat nye aku melarikan diri hehe, siap ble gelak2 lagi panas je bapak aku hehe

tetiba...

bapak aku panggil kakak n abang2 aku termasuklah mak aku...aku ad 3 abg,3 akak...mereka dengan rasminya dikerah untuk menangkap aku hidup2 hehe..so dalam kegelapan magrib aku dikejar tapi...sepandai2 tupai melompat jatuh jua ketanah ish2....aku terkepung di bawah rumahku..tanpa jalan keluar..diri ku bak ayam puyuh terkepung xde lubang untuk meloloskan diri...dengan penuh kerelaan aku menyerah diri sendiri hehe, bertambah lagi lah koleksi rotan ku ish2...(sape suh nakal sangat).

Suatu Masa Dulu.suat malam yang damai, diasaat orang tengah berehat, malam 7 likur di bulan ramadan, diri ku dan bersama sahabat2 ku termsuklah adik ku mengerakkan diri untuk menunaikan sesuatu yang setiap tahun kami kerjakan...iaitu

bermaen mercun hehe

kami berbalas dengan geng kg len...bunyi dentuman memecah keheningan malam dan asap kelam memenuhi udara bersih di dikampung

dikala orang tengah bersolat terawh diriku dengan rakus dan lupanya kepada Allah bermaen mercun dumm dumm hehe..tengah asyik bermain tiba2...

ku dapat merasakan aura yang dashat di belakangku..sangat panas,tidak selesa...ku kenal aura ini, malah ku sangat mengenalnya, biasa sangat..ku memberanikan menoleh wajah yang dipenuhi aura kemarahan yang sangat ku kenal..iaitu bapak aku..hoh terkantoi secara xsengaja...satu libasan tapi aku sempat mengelak dengan jayanya yeah....wohaa..hehe

aku menghilang didalam kegelapan malam melarikan diri, pkol 10 lebey ku memberanikan diri unutk balik kerumah bersedia untuk dipiat...tapi ada sedara datang ke umah, bapak ku sibuk melayan tetamu..so aku tido n bapak aku da lupa..yeay terselamat alhamdulillah hehe..pastu x wat da..men mercun siang hari lak

Suatu Masa Dulu...

biasala masa kecik kan kita main2, cari buah getah, men lompat tali getah 

so suatu hari, aku keluar bermain seperti biasa, dengan gembira dan hati riang..hehe

memeber bek ajak main lompat tali, so kumpul bdk2 men ramai..tanpa kusedari rupanya hari berlalu lah lewat (4pm)..aku kene menghadirkan diri ke kelas mengaji, tapi pada masa 2 aku kene pegang..bapak aku sibuk memanggil suh pegi ngaji, but aku jwb xnak pegi n bapak aku datang dengan penuh kegeraman hehe

n diri ku diikat pada pkok rambutan yang ad kerengge... diriku diikat sambil di rotan hehe..eleh xsakit punn hehe..xheran pun :P

belaku lah lakonan yang amat mantap, ku menangis penuh sayu, akhirnya dilepaskan oleh mak aku..yeay so hari 2 aku ponteng ngaji ish2..truk2 xbek..sesungguhnya Al-quran 2 pedoman hidup..

hehe banyak lagi ah....nati kemudian lak..tapi kesimpulannya setiap kebekengan bapak aku adalah mendidik aku menjadi seorang manusia, nsb bek..klu bapak aku x mrh,tah kemana la aku...ish2 tq ayah hehe..sowi nakal dulu :P

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...